Spiral Flauto Tap
Eccu sò e raccomandazioni per u gradu di spirale per diversi materiali:
I maschi à scanalatura spirale sò più adatti per a trasfurmazione di filettature senza fori passanti (chjamate ancu fori ciechi), è i trucioli sò rivolti versu l'altu durante a scarica di trasfurmazione. A causa di l'angulu di l'elica, l'angulu di spoglia di taglio attuale di u maschiu aumenterà cù l'aumentu di l'angulu di l'elica.
• Scanalature à spirale alta 45° è più - efficaci per materiali assai duttili cum'è l'aluminiu è u rame. S'elle sò aduprate in altri materiali, di solitu faranu chì i trucioli si annidinu perchè a spirale hè troppu veloce è l'area di u truciolo hè troppu chjuca per chì u truciolo si formi currettamente.
• Scanalature a spirale 38° – 42° – cunsigliate per l'acciaio à mediu à altu carbonu o l'acciaio inox à macchina libera. Formanu un truciolo abbastanza strettu per esse evacuatu facilmente. Nantu à i maschi più grandi, permette un sollievu di u passu per facilità u tagliu.
• Scanalature a spirale 25° – 35° – cunsigliate per a lavorazione a macchina libera, acciai à bassu piombu o à piombu, bronzu a macchina libera, o ottoni. I maschi à scanalatura a spirale utilizati in ottone è bronzi duri nurmalmente ùn funzionanu micca bè perchè u picculu truciolo rottu ùn scorrerà micca bè in a scanalatura a spirale.
• Scanalature a spirale 5° – 20° – Per i materiali più duri cum'è alcune leghe inossidabili, di titaniu o di nichelu, si cunsiglia una spirale più lenta. Questu permette di tirà ligeramente i trucioli versu l'altu, ma ùn indebulisce micca u tagliente quant'è e spirali più alte.
• E spirali di tagliu inversu, cum'è u tagliu RH/spirale LH, spingeranu i trucioli in avanti è sò generalmente spirali di 15°. Quessi funzionanu particularmente bè in l'applicazioni di tubi.
